Eleni Ralli

ACADEMIC

Publications

Books (eg Master Thesis)

2022:  

PhD-Dissertation (Aristotle University of Thessaloniki) “The influence of Harry Partch’s instruments and musical language in the composition 43 in 43 for ensemble and an investigation for an alternative notation system.”

https://ikee.lib.auth.gr/record/342327/files/GRI-2022-36920.pdf   

2021:  

Master-Thesis (Musik- Akademie Basel/Hochschule für Musik, Spezialised Master in Musical Performance: Composition)

Eleni Ralli: 43 in 43, A piece in 5 Cycles, 13+1 Scenes on Images and their 12+1 Transitions, For an Ensemble of Harry Partch and Western Musical Instruments, Composed and dedicated to Ensemble Musikfabrik Cologne, Duration 43’

2018:  

Masterarbeit (Universität Bern, Master in Research on the Arts): Harry Partchs The Letter: Ein kritischer Vergleich dreier Fassungen (1943, 1955, 1972)

2016:  

Master – Thesis (Musik- Akademie Basel/Hochschule für Musik, Master in Composition/ Music Theory): George Aperghis „Situations“ An analysis

Published on George Aperghis website

https://www.aperghis.com/programmenotes.html

Papers/Articles

2021:  

“Harry Partch”, in KDG (Komponisten der Gegenwart) Lexicon Article

https://www.nachschlage.net/search/document?id=17000000431&type=text%2fhtml&template=%2fpublikationen%2fkdg%2fdocument.jsp

Parallelen und Modifikationen der Notation in verschiedenen Quellen von Harry Partchs Seventeen Lyrics by Li Po. Schwierigkeiten und Transkriptionsvorschläge”, in: Der doppelte Po und die Musik. Chinesisch-rätoromanische Studien, besonders zu Li Po, Harry Partch und Chasper Po, hg. von Mathias Gredig, Marc Winter, Rico Valär und Roman Brotbeck unter redaktioneller Mitarbeit von Daniel Allenbach, Würzburg: Königshausen & Neumann 2020, pp. 449-476, 

doi.org/10.26045/po-021

https://www.hkb-interpretation.ch/fileadmin/user_upload/documents/Publikationen/Der_doppelte_Po/DdPo_21_Ralli.pdf

“Harry Partch’s Letter from Hobo Pablo – Excerpt from “Bitter Music” (1943); Transcription as a Tool for Analysis and Understanding of Harry Partch’s Musical Language”, in Mikrotöne: Small is Beautiful, III, pp. 124-154. Mackingerverlag

2020:  

“Harry Partch’s Enigmatic Musical Notation”, in HKB Zeitung, No 1/2020, p.12.           

2019:  

On the benefit of renotating Harry Partch’s Music for understanding and analyzing his harmonic language” in Microtöne-Microtones: Small is beautiful, Volume II, Mackingerverlag, 2019 

https://www.mackingerverlag.at/buecher-neu/52-agustin-castilla-avila-mikrotoene-small-is-beautiful-i.html

https://www.amazon.com/Mikrotöne-Small-Beautiful-Vol-II/dp/3902964251

2017:  

„Inmitten von Ruinen…“ Von der Mikrotonalität zu Mikrotönen – die jüngste Komponistengenetation. Positionen Texte zur aktuellen Musik, Mikrotonalität – Mikrotöne, 110 Februar 2018.

2015:  

Klangtaucher, Klingende Interventionen im Rheindrücker.

Fachhochschule Nordwestschweiz, Hochschule für Gestalt und Kunst, Institut Innenarchitektur und Szenographie, 09.2015.


 

 

Harry Partch’s Letter from Hobo Pablo – Excerpt from “Bitter Music” (1943); Transcription as a Tool for Analysis and Understanding of Harry Partch’s Musical Language, in Mikrotöne: Small is Beautiful, III, pp. 124-154. Mackingerverlag